ŠKODA CITIGOe iV: az első elektromos ŠKODA
A márka 124 éves történetében egy új fejezetet nyitott a CITIGOe iV, amely a hamarosan több tagúra bővülő elektromos ŠKODA választék első tagja. 265 kilométeres hatótáv, 5 ajtó és zéró-emisszió.
A nevében lévő e betű talán nem kell magyarázni. De miért iV (ejtsd „ájví”)? Nos, az „i” betű mögé sok dolgot gondolhatunk. Ahogy a tegnap esti prezentáción láthattuk: intelligent (intelligens), iconic (ikonikus), individual (egyedi) és még sorolhatnánk. Nincs egyértelmű definíciója tehát, de még mindig ez az elnevezés jobbik fele. A „V” betű jelentésére ugyanis a gyáriak semmilyen magyarázattal nem szolgáltak, ránk bízzák, hogy kitaláljunk hozzá valamit.
Akárhogy is, bár a CITIGOe iV csak 3,6 méteren nyújtózik, de kényelmes és tágas utasteret biztosító, igazi városi szupermini, és ami a legfontosabb: nem terheli a városi levegőt CO2 kibocsájtással. Mindez akár unalmasnak is tűnhetne, hiszen a környezetet kímélő dolgok ritkán izgalmasak.
Pedig a CITIGOe iV minden csak nem unalmas. A villanymotornak hála a teljes 210 Nm-es nyomaték azonnal rendelkezésre áll (a belső égésű motornál ez az érték maximum 95 Nm), ennek megfelelően rendkívül rugalmasan reagál a gyorsítópedál lenyomására, és így igazán szórakoztató vele a városi közlekedés. Ez persze érthető is, hiszen a nagy nyomaték mellett a villanymotor teljesítménye is 60 kW, ami 5 kW-tal több, mint a hagyományos hajtású változat legerősebb motorja.